Σάββατο 11 Ιουνίου 2016

Ευθύγραμμη ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση (ΙΙ)

Θα αναλύσουμε τα καρέ 1043 - 1071 του βίντεο όπου φαίνεται η έξοδος του αγωνιστικού αυτοκινήτου AUDI R15 από τα pit.


Προηγουμένως στο καρέ 268 δημιουργούμε μια ράβδο βαθμονόμησης, τοποθετούμε τα άκρα της στα άκρα του αυτοκινήτου προσέχοντας ώστε να παραμένει οριζόντια και στο συνοδευτικό πλαίσιο κειμένου δίνουμε την τιμή 4,65, ίση με το μήκος του αυτοκινήτου στον πραγματικό κόσμο. Έχουμε κατ' αυτό τον τρόπο βαθμονομήσει το βίντεο. Στο παράθυρο "Ρυθμίσεις βίντεο κλιπ" δίνουμε τις τιμές 1043 στη μεταβλητή "Αρχικό καρέ" και την τιμή 1071 στη μεταβλητή "Τελικό καρέ". Δημιουργούμε ένα υλικό σημείο για να "ιχνηλατήσουμε" την κίνηση του αυτοκινήτου. Με Ctrl + Shift + κλικ δημιουργούμε το ίχνος του υλικού σημείου στο πρώτο καρέ του βίντεο κλιπ και ρυθμίζουμε το πρότυπο ταύτισης όπως στην επόμενη εικόνα:

Το πρότυπο ταύτισης

Ολοκληρώνουμε την αυτόματη ιχνηλασία του υλικού σημείου με κλικ στο κουμπί "Έρευνα" του παραθύρου "Αυτόματο μαρκάρισμα", και περιστρέφουμε το εξ ορισμού σύστημα αξόνων, ώστε η θετική φορά στον άξονα x να είναι προς τα αριστερά.

Μετά το τέλος της ιχνηλασίας

Ανοίγουμε το εργαλείο δεδομένων του Tracker στο οποίο εμφανίζεται η γραφική παράσταση x = f(t) για το όχημα. Επιλέγουμε καμπύλη προσέγγισης τύπου "Παραβολή" και προσδιορίζουμε τελικά την επιτάχυνση του αυτοκινήτου ως το διπλάσιο του συντελεστή του τετραγώνου του χρόνου στη συνάρτηση της καμπύλης προσαρμογής:

Εργαλείο δεδομένων - Καλύπερη καμπύλη προσαρμογής

Δηλαδή στο πολύ μικρό χρονικό διάστημα που μελετάμε (λίγο περισσότερο από 1s) η κίνηση του αγωνιστικού μπορεί με καλή προσέγγιση να θεωρηθεί ομαλά επιταχυνόμενη, με επιτάχυνση:


Σημείωση: Το link για το βίντεο που είχα δώσει αρχικά πλέον δε δουλεύει. Μπορείτε όμως να βρείτε μια ελαφρώς διαφορετική εκδοχή του εδώ. Οι διαφορές εντοπίζονται στη χρονική διάρκεια (έναρξη - λήξη) του βίντεο και επηρεάζουν τα καρέ έναρξης και λήξης του αναλυόμενου βίντεο κλιπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου