Η Nintendo λάνσαρε το Νοέμβριο του 2006 την παιχνιδομηχανή (κονσόλα) Wii και εισήγαγε το Wii Remote controller (Wiimote) ως το βασικό χειριστήριό της.
Το Wiimote χρησιμοποιεί ένα ενσωματωμένο επιταχυνσιόμετρο, που έχει τη δυνατότητα να μετράει τις επιταχύνσεις και στους τρεις άξονες x,y,z. Με τις τρεις αυτές τιμές της επιτάχυνσης μπορούν να υπολογιστούν οι γωνίες που σχηματίζει το Wiimote με τους άξονες, δηλαδή να προσδιοριστεί ο προσανατολισμός του στο χώρο. Επίσης, στην κορυφή του, περιέχει κάμερα υπερύθρων που δίνει τη δυνατότητα στην κονσόλα να καταγράφει τη θέση του Wiimote μέχρι και 5 m μακριά απ’ αυτήν. Τα δύο αυτά όργανα δίνουν στο Wiimote τη δυνατότητα ανίχνευσης των κινήσεων του χρήστη σε πραγματικό χρόνο.
Όσον αφορά τη λειτουργία το επιταχυνσιόμετρο δε μπορεί να διακρίνει την επιτάχυνση λόγω της βαρύτητας και την επιτάχυνση λόγω της κίνησης. Μετράει την επιτάχυνση σε μονάδες g, έχει κλίμακα από -5g ως +5g, δηλαδή εύρος 10g (αν και έχει ικανοποιητική ακρίβεια μόνο στην περιοχή από -3g μέχρι +3g). Το αναλογικό σήμα από το επιταχυνσιόμετρο οδηγείται στις 8 bit εισόδους του αναλογικού-ψηφιακού μετατροπέα που υπάρχει στον μικροελεγκτή ελέγχου του Wiimote. Συνεπώς, αντιστοιχούν 28 = 256 διαφορετικές ψηφιακές τιμές στο πλήρες εύρος (10g) της κλίμακας. Οπότε, η διακριτική ικανότητα του επιταχυνσιομέτρου είναι (10g/256) ή περίπου 0,04g.
Η κάμερα υπερύθρων που περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό του χειριστηρίου Wiimote έχει τη μέγιστη ευαισθησία στα 940 nm περίπου, χάρη στο φίλτρο διέλευσης υπερύθρων (IR-pass) που περιέχει, και μπορεί να λαμβάνει 100 καρέ κάθε δευτερόλεπτο. Σε συνδυασμό με το Sensor Bar της κονσόλας, που περιέχει 10 LED υπέρυθρου φωτός, 5 σε κάθε άκρη του, και συνήθως τοποθετείται μπροστά ή πάνω από την τηλεόραση, μας επιτρέπει μέσω της διαδικασίας του τριγωνισμού τη μέτρηση της απόστασης μεταξύ του Wiimote και του Sensor Bar.
Το Wiimote επικοινωνεί με την κονσόλα μέσω Bluetooth, αποστέλλοντας δεδομένα από το επιταχυνσιόμετρο και την κάμερα υπερύθρων. Το ίδιο πρωτόκολλο επικοινωνίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη σύνδεσή του με ηλεκτρονικό υπολογιστή και καθιστά έτσι δυνατή, μέσω του λογισμικού Wiimote Physics, την καταγραφή και επεξεργασία δεδομένων απόστασης, επιτάχυνσης και χρόνου.
Το Wiimote Physics είναι μια εφαρμογή για Windows, ανεπτυγμένη σε γλώσσα C# από τον Martyn Wheeler, που επιτρέπει τη συλλογή και απεικόνιση δεδομένων από το Wiimote σε πραγματικό χρόνο. Το πρόγραμμα δηλαδή, μας δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθούμε τη χρονική εξέλιξη του φαινομένου σχεδιάζοντας τη γραφική παράσταση των μετρήσεων παράλληλα με την καταγραφή τους.
Έχει μια σειρά από προκαθορισμένους τρόπους λειτουργίας και έτσι μας δίνει τη δυνατότητα να καταγράφουμε σε γραφικές παραστάσεις και να προσδιορίζουμε από αυτές την απόσταση του Wiimote από το Sensor Bar και την επιτάχυνσή του. Η εφαρμογή ανήκει στο ελεύθερο λογισμικό, δηλαδή δεν απαιτείται κανενός είδους πληρωμή για τη χρήση της. Ακόμα ο προγραμματιστής παρέχει ελεύθερα και τον πηγαία κώδικα της εφαρμογής.
Το Wiimote χρησιμοποιεί ένα ενσωματωμένο επιταχυνσιόμετρο, που έχει τη δυνατότητα να μετράει τις επιταχύνσεις και στους τρεις άξονες x,y,z. Με τις τρεις αυτές τιμές της επιτάχυνσης μπορούν να υπολογιστούν οι γωνίες που σχηματίζει το Wiimote με τους άξονες, δηλαδή να προσδιοριστεί ο προσανατολισμός του στο χώρο. Επίσης, στην κορυφή του, περιέχει κάμερα υπερύθρων που δίνει τη δυνατότητα στην κονσόλα να καταγράφει τη θέση του Wiimote μέχρι και 5 m μακριά απ’ αυτήν. Τα δύο αυτά όργανα δίνουν στο Wiimote τη δυνατότητα ανίχνευσης των κινήσεων του χρήστη σε πραγματικό χρόνο.
Οι άξονες του επιταχυνσιομέτρου του Wiimote |
Η κάμερα υπερύθρων που περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό του χειριστηρίου Wiimote έχει τη μέγιστη ευαισθησία στα 940 nm περίπου, χάρη στο φίλτρο διέλευσης υπερύθρων (IR-pass) που περιέχει, και μπορεί να λαμβάνει 100 καρέ κάθε δευτερόλεπτο. Σε συνδυασμό με το Sensor Bar της κονσόλας, που περιέχει 10 LED υπέρυθρου φωτός, 5 σε κάθε άκρη του, και συνήθως τοποθετείται μπροστά ή πάνω από την τηλεόραση, μας επιτρέπει μέσω της διαδικασίας του τριγωνισμού τη μέτρηση της απόστασης μεταξύ του Wiimote και του Sensor Bar.
Το Wiimote επικοινωνεί με την κονσόλα μέσω Bluetooth, αποστέλλοντας δεδομένα από το επιταχυνσιόμετρο και την κάμερα υπερύθρων. Το ίδιο πρωτόκολλο επικοινωνίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη σύνδεσή του με ηλεκτρονικό υπολογιστή και καθιστά έτσι δυνατή, μέσω του λογισμικού Wiimote Physics, την καταγραφή και επεξεργασία δεδομένων απόστασης, επιτάχυνσης και χρόνου.
Το Wiimote Physics είναι μια εφαρμογή για Windows, ανεπτυγμένη σε γλώσσα C# από τον Martyn Wheeler, που επιτρέπει τη συλλογή και απεικόνιση δεδομένων από το Wiimote σε πραγματικό χρόνο. Το πρόγραμμα δηλαδή, μας δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθούμε τη χρονική εξέλιξη του φαινομένου σχεδιάζοντας τη γραφική παράσταση των μετρήσεων παράλληλα με την καταγραφή τους.
Έχει μια σειρά από προκαθορισμένους τρόπους λειτουργίας και έτσι μας δίνει τη δυνατότητα να καταγράφουμε σε γραφικές παραστάσεις και να προσδιορίζουμε από αυτές την απόσταση του Wiimote από το Sensor Bar και την επιτάχυνσή του. Η εφαρμογή ανήκει στο ελεύθερο λογισμικό, δηλαδή δεν απαιτείται κανενός είδους πληρωμή για τη χρήση της. Ακόμα ο προγραμματιστής παρέχει ελεύθερα και τον πηγαία κώδικα της εφαρμογής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου