Η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών των Γυμνασίων και Λυκείων αποτελεί ένα από τα βασικά εκπαιδευτικά ενδιαφέροντά μου.
Θέλω εξ' αρχής να ξεκαθαρίσω πως εδώ δεν πρόκειται να ασχοληθώ με λογισμικά και εφαρμογές προσομοίωσης φυσικών φαινομένων ή λογισμικά εικονικού εργαστηρίου. Όχι γιατί δεν αναγνωρίζω την αξία τους ως διδακτικά εργαλεία (παρότι διατηρώ τις επιφυλάξεις μου για τους τρόπους αξιοποίησής τους), αλλά γιατί θεωρώ πως το μετωπικό πείραμα πρωτίστως οφείλει να μας ενδιαφέρει στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών. Γιατί το πείραμα δεν είναι ένα ακόμη από τα διαθέσιμα διδακτικά μας εργαλεία, αλλά αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ουσίας των Φυσικών Επιστημών.
Στο πλαίσιο αυτό το ενδιαφέρον μου περιορίζεται στα:
- Microprocessor Based Laboratory, και ειδικότερα (αν και όχι μόνο) στη χρήση του Arduino στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.
- Smartphones, Wiimote και κάρτα ήχου Η/Υ στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.
- Video Based Laboratory, και ειδικότερα στο λογισμικό ανάλυσης βίντεο Tracker.
Βασίλης Νούσης
Εκπαιδευτικός